کارشناسان: نمودارهای زنده رنکو v4.13
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

تجارت با استفاده از جعبه های Renko در Metatrader 4. این EA به یک نمودار متصل می شود (نمودار 1M بهترین است) و سپس یک نمودار آفلاین جدید با جعبه های Renko ایجاد می کند.

این نسخه از V4. 12 ساخته شده است. من به یاد نمی آورم که کجا آن را گرفتم ، در وهله اول برای همیشه طول کشید.

این اکنون v4. 13 EA است. اصلاحاتی که من ایجاد کرده ام به شرح زیر است:

22 آگوست 2014 (تیم ولچ) (v4. 13):

  • یک گزینه راه اندازی (BuildChartSwhenmarketOffline) اضافه کرد تا نمودارهای آفلاین را در هنگام بسته شدن بازار () برای ساخت نمودارهای آفلاین بسازد
  • متغیر RenkoboxSize را از یک INT به یک دو برابر برای دقت 5 رقمی ارز تغییر داد (یعنی 5. 5 == 55 پیپت)

Renko Live Charts

فقط یک یادداشت در مورد تصویر. اگر تصویر یک نمودار معمول Renko را با Wicks به نمایش بگذارد ، آنگاه فتیله روی شمع 3 معیوب است - باید فراتر از محدوده آجری قبلی باشد ، در غیر این صورت آجر قبلی نمی توانست به پایان برسد. همان نقص در آجر هفتم است ، جایی که فتیله کاملاً از دست رفته است.

من انتظار دارم که حجم موجود در ابزار به دلیل شکاف عظیم صفر باشد. آیا می توانم بپرسم که آیا حجم تیک مطابق با نمودار معمولی به طور متوسط مطابقت دارد؟

فقط یک یادداشت در مورد تصویر. اگر تصویر یک نمودار معمول Renko را با Wicks به نمایش بگذارد ، آنگاه فتیله روی شمع 3 معیوب است - باید فراتر از محدوده آجری قبلی باشد ، در غیر این صورت آجر قبلی نمی توانست به پایان برسد. همان نقص در آجر هفتم است ، جایی که فتیله کاملاً از دست رفته است.

من انتظار دارم که حجم موجود در ابزار به دلیل شکاف عظیم صفر باشد. آیا می توانم بپرسم که آیا حجم تیک مطابق با نمودار معمولی به طور متوسط مطابقت دارد؟

این "بهترین" بود (و من از آن اصطلاح بسیار شل استفاده می کنم) نمودار Renko EA که می توانم در شبکه پیدا کنم بدون اینکه کسی را برای آن پرداخت کنم. من هیچ یک از کد را برای انجام محاسبات واقعی تغییر ندادم ، بنابراین قبل از لمس کردن آن شکسته شد. آیا شما یک اسکریپت بهتر/کار دارید که بتوانم آن را بررسی کنم؟من نظر شما را می بینم ، اما برنامه نویسی این اسکریپت در بهترین حالت بسیار جالب است (به همین دلیل من بیش از آنچه که دارم لمس نکرده ام). فقدان مستندات زیادی در مورد کد وجود دارد ، و احساس می کنم تعداد بسیار زیادی وجود دارد در حالی که () حلقه هایی را که در آنجا قرار دارند ، به هیچ وجه کارآمد هستند تا اصلاً کارآمد باشند. من فکر می کنم من فقط می توانم آن را از ابتدا بازخوانی کنم ، اما اگر شما بهتر است ، لطفاً به من اطلاع دهید تا وقت خود را برای برقراری مجدد چرخ هدر ندهم.

این "بهترین" بود (و من از آن اصطلاح بسیار شل استفاده می کنم) نمودار Renko EA که می توانم در شبکه پیدا کنم بدون اینکه کسی را برای آن پرداخت کنم. من هیچ یک از کد را برای انجام محاسبات واقعی تغییر ندادم ، بنابراین قبل از لمس کردن آن شکسته شد. آیا شما یک اسکریپت بهتر/کار دارید که بتوانم آن را بررسی کنم؟من نظر شما را می بینم ، اما برنامه نویسی این اسکریپت در بهترین حالت بسیار جالب است (به همین دلیل من بیش از آنچه که دارم لمس نکرده ام). فقدان مستندات زیادی در مورد کد وجود دارد ، و احساس می کنم تعداد بسیار زیادی وجود دارد در حالی که () حلقه هایی را که در آنجا قرار دارند ، به هیچ وجه کارآمد هستند تا اصلاً کارآمد باشند. من فکر می کنم من فقط می توانم آن را از ابتدا بازخوانی کنم ، اما اگر شما بهتر است ، لطفاً به من اطلاع دهید تا وقت خود را برای برقراری مجدد چرخ هدر ندهم.

من اکنون می فهمم ، شما سازنده مدل را تغییر ندادید ، فقط اصلاح را به اسکریپت موجود اضافه کرده اید. با تشکر از شما برای روشن کردن پاسخمتأسفانه ، من در مورد کدهای منبع موجود برای سازندگان آفلاین Renko هیچ مروری ندارم. در واقع من فکر نمی کنم بسیاری از اسکریپت های رایگان پس از معرفی بخش آزاد/کار ایجاد شوند.

من اکنون می فهمم ، شما سازنده مدل را تغییر ندادید ، فقط اصلاح را به اسکریپت موجود اضافه کرده اید. با تشکر از شما برای روشن کردن پاسخمتأسفانه ، من در مورد کدهای منبع موجود برای سازندگان آفلاین Renko هیچ مروری ندارم. در واقع من فکر نمی کنم بسیاری از اسکریپت های رایگان پس از معرفی بخش آزاد/کار ایجاد شوند.

جای نگرانی نیست:-) پس از جستجوی کد و ترسیم برخی از نمودارها ، تصمیم گرفتم یک بازنویسی کامل انجام دهم. من هستم~1600 خط به بازنویسی و باید طی چند روز آینده انجام شود.

تصور می شود که روش نمودار رنکو نام خود را از "Renga" به دست آورده است که کلمه ژاپنی برای آجر است. نمودارهای Renko شبیه به سه خط شکست خط است به جز اینکه در یک نمودار Renko ، یک خط (یا "آجر" همانطور که از آنها خوانده می شود) فقط در صورت حرکت قیمت ها با حداقل مقدار (یعنی ، در جهت حرکت قبلی ترسیم می شود (یعنی ،اندازه جعبه). آجرها همیشه از نظر اندازه برابر هستند. به عنوان مثال ، در یک نمودار 5 واحدی Renko ، یک تظاهرات 20 امتیازی به عنوان چهار آجر بلند ، 5 واحدی رنکو نمایش داده می شود.

نمودارهای Kagi برای اولین بار توسط استیون نیسون هنگام انتشار کتاب ، فراتر از شمعدان ، توسط استیون نیسون به ایالات متحده آورده شد.

تفسیر

معکوس های روند اساسی با ظهور آجر سفید یا سیاه جدید نشان داده می شوند. یک آجر سفید جدید نشانگر آغاز یک روند جدید است. یک آجر سیاه جدید نشانگر آغاز یک روند جدید است. از آنجا که نمودار Renko یک تکنیک زیر است ، مواقعی وجود دارد که نمودارهای رنکو شلاق تولید می کنند و سیگنال هایی را در پایان روندهای کوتاه مدت می بخشد. با این حال ، انتظار با یک روند زیر این است که به شما امکان می دهد تا بخش عمده ای از روندهای مهم را سوار کنید.

از آنجا که یک نمودار Renko با فیلتر کردن تغییرات جزئی قیمت ، روند قیمت اصلی را منزوی می کند ، نمودارهای Renko همچنین می تواند هنگام تعیین سطح پشتیبانی و مقاومت بسیار مفید باشد.

محاسبه

نمودارهای رنکو همیشه مبتنی بر قیمت های بسته شدن است. شما یک "اندازه جعبه" را مشخص می کنید که حداقل تغییر قیمت را برای نمایش تعیین می کند.

برای ترسیم آجر رنکو ، نزدیک امروز با بالا و پایین آجر قبلی (سفید یا سیاه) مقایسه می شود:

اگر قیمت بسته شدن از بالای آجر قبلی با حداقل اندازه جعبه بالا برود ، یک یا چند آجر سفید در ستون های جدید ترسیم می شود. ارتفاع آجرها همیشه با اندازه جعبه برابر است.

اگر قیمت بسته شدن در زیر آجر قبلی حداقل با اندازه جعبه قرار بگیرد ، یک یا چند آجر سیاه در ستون های جدید ترسیم می شود. باز هم ، ارتفاع آجرها همیشه با اندازه جعبه برابر است.

اگر قیمت ها بیشتر از اندازه جعبه حرکت کنند ، اما برای ایجاد دو آجر کافی نیست ، فقط یک آجر کشیده می شود. به عنوان مثال ، در یک نمودار دو واحدی Renko ، اگر قیمت ها از 100 به 103 حرکت کنند ، فقط یک آجر سفید از 100 به 102 کشیده می شود. بقیه حرکت ، از 102 به 103 ، در نمودار رنکو نشان داده نمی شود.

  • بسیاری از معامله گران فارکس از میانگین های متحرک وزنی به نام EMA استفاده می کنند تا جفت ارزهای تجاری که گرایش دارند ، استفاده کنند.
  • جهت جهت روند غالب را با یک EMA 200 دوره تعیین کنید.
  • از عبور از یک MA 13 دوره استفاده کنید به عنوان یک محرک ورود و توقف دستی دستی

در قرن 18th در ژاپن برای تجارت برنج ، نمودار رنکو یک روند زیر است. این برای فیلتر کردن قیمت "سر و صدا" بسیار عالی است تا معامله گران بتوانند بخش عمده ای را برای فارکس مورد نظر بدست آورند. اعتقاد بر این بود که نام "رنکو" از کلمه ژاپنی "renga" به معنی "آجر" سرچشمه گرفته است. مشابه با نمودار Kagi و Point و شکل ، Renko عنصر زمان مورد استفاده در شمعدان ، نمودارهای نوار و نمودارهای خط را نادیده می گیرد. در عوض ، رنکو بر حرکت پایدار قیمت از پیش تعیین شده از پیش تعیین شده تمرکز دارد.

به عنوان مثال ، یک معامله گر می تواند آجرها را به اندازه 5 پیپ یا 100 یا بیشتر تنظیم کند. آجر جدید تا زمانی که قیمت 100 پیپ جابجا نشود ، تشکیل نمی شود. ممکن است 24 ساعت طول بکشد تا یک آجر جدید شکل بگیرد یا فقط چند ساعت طول بکشد. با این حال ، تا حد از پیش تعیین شده ، هیچ آجر تشکیل نمی شود.

جهت روند را پیدا کنید

نمودارهای Renko می تواند بسیاری از شاخص های فنی معمول مانند Stochastics ، MACD و میانگین های متحرک را در خود جای دهد. استراتژی امروز با نمودارهای Forex Renko با میانگین متحرک 200 نمایی (EMA) برای یافتن جهت روند ازدواج خواهد کرد. خیلی ساده ، اگر قیمت بالاتر از 200 EMA خود باشد ، روند آن به پایان رسیده است. اگر قیمت زیر 200 EMA خود معامله شود ، روند آن کاهش می یابد.

این فیلتر به ما تعصب جهت ای می دهد دقیقاً مانند قطب نما یا GPS. ما فقط می خواهیم معاملات طولانی را انجام دهیم که آجر رنکو بالاتر از 200 EMA باشد. از طرف دیگر ، در یک رکود ، اگر آجرهای Renko در زیر 200 EMA گرایش داشته باشند ، روند آن پایین می آید. معامله گران فارکس فقط به دنبال کوتاه کردن بازار خواهند بود. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که معامله گران نوسان می کنند ، ورود به معاملات است که خلاف روند غالب است.

چه موقع وارد شوید

پس از تعیین جهت روند غالب ، معامله گران می توانند از سادگی نمودارهای Renko با یک EMA 13 دوره ای واحد به عنوان "ماشه" استفاده کنند تا یک ورود در جهت روند اصلی را نشان دهند. ابتدا صبر کنید تا حداقل دو آجر سبز در بالای 13 EMA ظاهر شود. سپس روی ظاهر آجر سبز دوم بالای 13 EMA وارد شوید. خروج برای سود و ضرر

هنگامی که یک معامله گر به تجارت تبدیل شد ، می توان یک توقف محافظ را در زیر 13 EMA قرار داد. تا زمانی که آجرها بالای 13 EMA باقی بمانند ، ما به دنبال این هستیم که با این روند بمانیم. درست همانطور که 13 EMA می تواند شما را در یک تجارت جدید بدست آورد ، از همان EMA می توان برای جلوگیری از قفل تجارت برنده سود استفاده کرد.

معامله گران باید به صورت دستی Stop One Size زیر 13 EMA و آجر قیمت فعلی را به صورت دستی حرکت دهند. در مثال بالا می توانید ببینید که چگونه ترکیب Renko و 13 EMA به معامله گران کمک می کند تا با روند طولانی تر بمانند.




:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: